ANGEL CARE STRONA GŁÓWNA JĘZYK > PL EN DE
Infolinia: Odkryj numer
 

Pięć sposobów na długowieczność

2015-09-16

Istnieje przepis na to, by cieszyć się dobrym zdrowiem w starszym wieku. Jest prosty i dla każdego. Dowiedz się, co robić, by jak najdłużej korzystać z życia.
 

1. Ruszaj się
Aktywność fizyczna poprawia krążenie, wzmacnia kości, zapobiega otyłości i poprawia samopoczucie. Zacząć można od spacerów na świeżym powietrzu, najprostszej i najbardziej naturalnej formy ruchu. Spacer pomaga pobudzić metabolizm, spalić tkankę tłuszczową i oczyścić organizm z toksyn. Z czasem zaczniemy biegać, jeździć na rowerze czy pływać. Każdy znajdzie dyscyplinę w sam raz dla siebie.

2. Odwiedzaj lekarza
Profilaktycznie, nawet jeśli nic się dzieje. Nawet najgroźniejsze choroby można skutecznie leczyć, ale pod warunkiem, że zostaną odpowiednio wcześnie wykryte. Badajmy się regularnie.

3. Jedz z głową
Dieta to nasze paliwo, ma znaczenie, co i jak jemy. Jaka powinna być dieta seniora? Przede wszystkim zbilansowana, zawierająca wszystkie składniki odżywcze. Pełnowartościowe białko zmniejszy ryzyko powstania chorób zwianych z trawieniem, węglowodany uregulują pracę jelit, tłuszcze omega-3 wzmocnią odporność. Bardzo ważne jest picie płynów. Odpowiednio nawodniony organizm pracuje lepiej, a my zyskujemy dobre samopoczucie.

Z czego zrezygnować w diecie? Z cukrów prostych i nasyconych kwasów tłuszczowych, ponieważ niekorzystnie wpływają m.in. na pracę mózgu. Lepiej nie jeść zbyt wiele soli, nie pić dużych ilości kawy i nie sięgać po papierosy, a z alkoholi wybierać niewielkie ilości czerwonego wina.

4. Wysypiaj się
Sen ma ogromny wpływ na nasz organizm i jest najlepszą regeneracją ciała i umysłu. Kiedy śpimy, zużyte komórki są zastępowane nowymi. Już po 2–3 nieprzespanych nocach dramatycznie pogarsza się kondycja fizyczna i psychiczna, słabnie pamięć i zdolność koncentracji.
Niedobór snu wpływa negatywnie na aktywność i obniża odporność na choroby. Eksperci zalecają myślenie o rzeczach przyjemnych przed położeniem się do łóżka. Na 3-4 godziny przed zaśnięciem należy unikać aktywności fizycznej, obfitych posiłków, kawy i używek.

5. Spotykaj się z przyjaciółmi
Intuicyjnie każdy z nas wie, że pogodna i przyjacielska natura to źródło dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego. Naukowcy potwierdzają, że kontakty towarzyskie obniżają poziom hormonu stresu i pozwalają cieszyć się lepszym zdrowiem. W obawie przed izolacją, osoby starsze coraz częściej decydują się na zamieszkanie w nowoczesnych centrach seniorów, gdzie osoby starsze przebywają w podobnym sobie towarzystwie. Czują się też bezpiecznie, ponieważ mają zapewnioną opiekę medyczną i gwarancję szybkiej interwencji w sytuacjach nagłych. Wszystkie warunki jako pierwsze w Polsce spełnia centrum Angel Care.

Angel Care
Centrum Seniora

ul. Dyrekcyjna 5‑7
Wrocław

 71 311 11 88

facebookYou Tubelinked-in