ANGEL CARE STRONA GŁÓWNA JĘZYK > PL EN DE
Infolinia: Odkryj numer
 

Seniorze, ćwicz 150 minut tygodniowo!

2015-07-22

Aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia w późnym wieku. Co więcej, przekłada się także na wydłużenie życia. Wystarczy 150 minut tygodniowo.

Aktywność fizyczna ma wiele zalet. Wbrew pozorom nie wpływa tylko na ciało, ale także na nasze samopoczucie i aktywność mózgu. Wśród zalet można wymienić:

Niewiele potrzeba, aby to osiągnąć. Wystarczy 150 minut aktywności fizycznej w tygodniu, choć w miarę możliwości można oczywiście ćwiczyć więcej. Warto przy tym pamiętać, że 150 minut można podzielić na niedługie sesje, np. po 10 minut ćwiczeń kilka razy w ciągu dnia. Codzienny taki wysiłek zsumuje się w 150 minut tygodniowo, a jeśli można, to nawet więcej, co tylko przyniesie pozytywny efekt.

Ćwiczenia nie muszą być szczególnie wymagające, już sam spacer będzie dużo lepszy niż bezczynne siedzenie. Najważniejsze, byśmy się ruszali. Regularne ćwiczenia przeciwdziałają nawet depresji i są nie mniej skuteczne od leków antydepresyjnych.

Centrum dla seniora ma tę zaletę, że zawsze znajdziemy tu znajomych, z którymi można ćwiczyć. Wspólny wysiłek ma ogromną zaletę: otrzymujemy wsparcie w ćwiczeniach, a konkurencja powoduje, że stać nas na więcej.

Z badań wynika, że aktywność fizyczna wpływa nie tylko na zdrowie, ale przekłada się także na wydłużenie życia. Warto więc być zdrowym i aktywnym na emeryturze.

Seniorze, do dzieła!

Angel Care
Centrum Seniora

ul. Dyrekcyjna 5‑7
Wrocław

 71 311 11 88

facebookYou Tubelinked-in